DEL
Kom i gang med motionsløb

Løb som motionsform

Mange mennesker bruger mange timer på at arbejde hver dag. For manges vedkommende foregår det meste arbejde i siddende stilling. Derfor oplever mange også, at de ikke får rørt sig ret meget, og netop fysisk aktivitet er vigtigt på så mange måder. Én af de træningsformer, som hverken kræver et medlemskab i et fitnesscenter eller dyrt og smart udstyr, er løb. Du behøver blot et par løbesko og motivationen til at bevæge dig mere.

Udover at løb er en nem træningsform at komme i gang med, er der også mange fordele ved at løbe med jævne mellemrum. Du styrker bl.a. dit hjerte, dine knogler, muskler og led, samtidig med at du afhjælper forhøjet blodtryk. Derudover kan blot en smule motion hver eller hver anden dag hjælpe dig til at tabe dig. Fysisk aktivitet giver dig desuden mere energi i din hverdag.

Kom godt i gang med løb

Selvom løb siges at være en nem træningsform at komme i gang med, så kræver det alligevel at du på forhånd har sat dig ind i, hvordan du bør gribe opgaven an. Du kan bl.a. blive klogere på løb ved at besøge hjemmesiden http://frasofatillober.dk/. Her finder du bl.a. workshoppen “Kickstart din løbetræning på 4 timer”, hvor løbecoach Dorthe Gram vil guide dig igennem 4 timers løbe- og gåtræning, yoga for at styrke din krop, værktøjer til healing og til at finde frem til dit “running mindset”. Denne workshop foregår på et aftalt sted, og der vil være ca. 6 deltagere på et hold. Du kan også vælge den online workshop “Fra sofa til løber på 12 uger” der er en mere dybdegående workshop, hvor der bl.a. vil blive lavet træningsprogrammer som du kan følge.

Dorthe Gram coacher ud fra den opfattelse, at noget af det vigtigste, inden du går i gang med at løbe. Det er således vigtigt at få klarlagt hvorfor du gør det, hvad du vil opnå, og på den måde sætte nogle mål for dig selv.